Beställarkompetens och varför går det fel med IT? – Torsdag 13:e november 2014

Torsdagen den 13:e november arrangerar Chalmers Professional Education ett frukostseminarium på Chalmers, på Campus Lindholmen i Göteborg. Ämnet för dagen är beställarkompetens – ett ämne som jag personligen drivs av och som vi tidigare här på nätverka.nu har skrivit om.

Kompetens hos en beställare är A och O – oavsett om det handlar om beställning av mjuka värden eller hårda värden som IT, som IT traditionellt sätt är.

På detta frukostseminarium frågar sig Björn Olsson, fristående IT-konsult, varför det går fel med IT.

Beställarkompetens i alla branscher och samhällssektorer

Beställarkompetens diskuteras i alla branscher och samhällssektorer. Vi kan se många exempel på insatser för att förbättra beställarkompetensen i lika många sammanhang. Tag del av utmaningar vid IT-projekt och hur du kan lyckas bättre. Vi diskuterar runt frågorna:

  • Vad är egentligen beställarkompetens?
  • Varför går det fel så ofta?
  • Vad kan vi bli bättre på?

Kan vi lämna exemplen bakom oss till förmån för diskussion av generellt arbetsbara principer?

Välkommen!

Datum och tid

Torsdag 13:e november 2014, klockan 07.30-09.00.
Seminariet börjar kl. 08.00 och frukost med förmingel startar kl. 07.30.

Plats

Kuggen, Lindholmen i Göteborg.

Arrangör

Chalmers Professional Education är Chalmers organisation för specialsydda utbildningar av yrkesverksamma i näringslivet, så kallad uppdragsutbildning.

Anmälan

https://apply.chalmersprofessional.se/reg?item=2648

Mer information

www.chalmersprofessional.se/sv/utbildningar?tags=executive,frukost,it-och-kommunikation,ledarskap,management,oppna-utbildningar,seminarier,%C3%B6ppna&id=5604#.VFvslee_7dd

Tidigare artiklar om beställarkompetens

Här finner du fler artiklar med anknytning till ämnet beställarkompetens och hur du kan undvika havererade projekt, beställningar och dylika arbeten.

Leave a Reply